REFERAT FRA GENERALFORSAMLING OG MEDLEMSMØTE FOR BLEIKØYA VELFORENING SØNDAG 13 MAI. 2018

Sted: Velhuset
Styret: Camilla Sylling, Erik Hansen, Trine Johnsen, Ånund Brottveit, Geir Aleksandersen, Line Gulbrandsen og Hans-Petter Johnsen.

Antall hytteeiere: 49+ 5 fullmakter

Styreleder Camilla ønsket velkommen, og møtet startet med ett minutts stillhet for å hedre de 4 som har gått bort siden forrige generalforsamling.
Styret presenterte seg selv, utenom nestleder Erik Hansen som er på reise.
Faste poster på Generalforsamling:
• Innkallingen, ble godkjent.
• Årsberetningen ble gjennomgått, og godkjent.
• Regnskap og Budsjett ble gjennomgått, og godkjent.
Etter ønske fra Revisor om at Styret skulle ha et disponibelt beløp til uforutsette utgifter, ble dette satt til kr. 200.000.- Viktig at det innhentes flere anbud/tilbud i større saker.
• Innkomne forslag. Ble overført til medlemsmøtet, men med samme effekt som Gen.Fors.
• Valg. Styreleder og nestleder var på valg. Valgkomitéen v/ Lisa Magnor foreslo Arne-Jørgen Auberg til Styreleder og Bjørn Erik von Hun til nestleder. Vedtatt. Kasserer og Duger var også på valg; disse tok gjenvalg. Et benkeforslag fra Svein Terje Dybing om eventuelle kandidater til leder, nestleder og sekretær ble fremmet med bakgrunn i at disse ble forespurt og hadde takket ja da valgkomiteen på dette tidspunkt ikke hadde kandidater klare. 2 stemte for og resten mot dette benkeforslaget.
• Styrehonorar ble gjennomgått og godkjent. Ingen økning fra tidligere år.
Det ble bemerket at Valgkomiteen må legge frem sine kandidater skriftlig i god tid før Gen.Fors.
Valgkomite blir da Erik Hansen

MEDLEMSMØTET:
• Per Magnor foreslo å sjekke om vi har den beste strømavtalen. Per sjekker dette for oss.
• Sjekke mulighet og viktighet av og opprette Vips for Bleikøya Vel. I.fm. f.eks. loddsalg og inngangspenger.
• Siste oppdatering fra PBE som kom 12. mai, sendes ut på mail. Styret har pr. nå ikke nok kunnskap om event. endringer som vil komme etter at alternativ 2 nå er vedtatt. Magne Meland hadde et flott innlegg hvor han delte det han visste pr. nå. Han har vært øyas mann på denne saken i mange år og gjort en kjempejobb. Som da har resultert i det beste alternativet ( 2 ) for oss på øyene. Tusen takk Magne!
• Vedr. skadedyr som mus, rotter og vond ble det besluttet å ta kontakt med et skadedyr-bekjempelses firma for utredning av dette.
• «Kattesaken» endte etter avstemning for og gå for alternativ nr 2. Medlemmer oppfordres til og si ifra om reglene rundt dette ikke overholdes.
• Forslag om etablering av ny «trenings / hyggeplass» ble trukket tilbake. Initiativet var allikevel bra!
• Hjertestarter ble enstemmig besluttet innkjøpt. Kostnad ca. kr. 25.000.- Røde Kors vil da holde kurs på øya.

• St.Hans fest ansvarlig: Kristine Sørfonden
• Barnas Dag ansvarlig : Annette Wikerhøy
• Flåtesjef : Claes Olsen

Oslo 14.05.2018
Bleikøya Velforening

REFERAT FRA GENERALFORSAMLING OG MEDLEMSMØTE FOR BLEIKØYA VELFORENING

Dette innlegget ble publisert i Ikke-kategorisert. Bokmerk permalenken.